رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رهف حاتم


 رواية احببت مربية ابنتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رهف حاتم


#احببت_مربيه_ابنتي

#بارت28


نوران: ايه

اياد: مش مستعد اخسرك 

نوران: انا لو نزلته أو لا انا كدة كدة هموت لو موت اسيب حتة مني تفتكرني بيها 

اياد: انا عمري ما اقدر انساكي 

نوران: بس انا عايزة البيبي يا اياد و متفكرش اني أنزله لاني مش هعمل كدة و حرام ومش هقدر اعمل ذنوب اكتر من كدة 

اياد: طيب يا نوران حاضر

نوران: بس صدقني انا فرحانة اوي بلبيبي ده و لو نزلته ساعتها ممكن اموت من زعلي عليه 

أياد و هو يقبل يديها: بعد الشر عليكي بعد الشر 

نوران:بحبك 

اياد: مش اكتر مني يا عيون قلبي 

و ابتسمت نوران و قالت

نوران: عملت ايه في رحلة السعودية 

اياد: حجزت خلاص و هنعمل حج و عمرة زي ما طلبتي 

نوران : ربنا يخليك ليا يا اياد 

اياد: و يخليكي ليا 

نوران: امتى

اياد: بكرة انشاء الله

*****






و في الشركة

عند ادهم 

يقف عمر امام مكتبه و يعطيه الحقيبة و

عمر:الشنطة دي فيها كل حاجة ليها علاقة بصفقة 

ادهم: طب كويس أوي 

عمر: اجتماع انهاردة امتى 

ادهم: دلوقتي اطلب يوسف و مجدي و فرح يجولي على ال meeting room 

عمر: اوك 

و خرج و ذهبت الى مكتب فرح

*******

في مكتب فرح 

دخل عمر إليها و قال

عمر: يلا جاهزة الاجتماع هيبدأ 

فرح: اوك 

و ذهبت معه و ذهبوا عند يوسف

****

عند يوسف 

ذهبوا إليه و قال عمر 

عمر: يوسف خبر مجدي أن الاجتماع هيبدأ دلوقتي و أبقوا حصلونا بقا 

يوسف و هو ينظر لفرح بابتسامة

يوسف: ماشي 

و فرح لم تفهم معنى هذه الابتسامة لكن ابتسمت و دعت أن تكون ما في بالها صحيح 

و دخلوا إلى الغرفة 

*****

في الغرفة

كانت وقتها فرح جميلة جدا و بريئة و نظر اليها ادهم و 

و جلست و قال

ادهم: جهزتي الأوراق 

فرح: اه 

وقتها دخلوا مجدي و يوسف و جلسوا 

ادهم: دلوقتي ايه مشاكل الأراضي 

فرح: بيبقى في حاجات بتقع ننها بتسبب ان البترول يقل 

ادهم: و ده نحله ازاي 

فرح:في جهاز إلكتروني و جديد جدا و ده بيصلح أي أرض و لمدة ساعتين بس 

يوسف: طب و اسعارهم ايه 

فرح:في شركة بتعمل عروض حلوة اوي ناخد 5 أجهزة ب 3 مليون دولار

عمر: انا اتكلمت مع العمال هناك قالوا إن قليل اوي ما يبقى في غلطة 

ادهم: يبقا ناخد 3

يوسف: لو اخذنا 3 يبقا ندفع 500000 دولار 

ادهم: طب تمام أوي و ده هيأثر في حاجة 

مجدي: لا يافندم بلعكس كدة احنا بنكسب 

ادهم: طب في أخبار جديدة عن محمد 

مجدي: سمعت انه زود فلوسه ب10 مليون جنيه 

فرح: و ده جابهم منين دول ده مفلس

يوسف: يمكن تاجر في حاجة وحشة أو استلف 

فرح: يمكن 

ادهم:طيب تمام في حاجة ناقصة 

مجدي: ايوة يافندم الورق ده محتاج امضتك 

ادهم: دعاء اقريه الاول

و قرأته دعاء و قالت

دعاء: واحنا ناخد سيولة من البنوك ليه و كمان مبلغ 5 مليون دولار

و قد شك ادهم فشئ ما و ثم ذهب إلى مجدي و مسك من ياقته

ادهم: انت تبع محمد صح 

مجدي بخوف: لا طبعا 

ادهم بعصبية: تبعه ولا لا لو مرديتش هتصل بلبوليس 

مجدي بخوف :انا فعلا بدأت شغل معاه بس والله والله ده كان أول يوم ليا و لغاية دلوقتي مقولتلوش حاجة 

ادهم تركه و نظر ليوسف

ادهم: بص يوسف من النهاردة انت هتمسك الحسابات كلها وانت كل حاجات الشركة هتطلعها و قدامي و مرفوض و هتاخد فلوس علشان مش بأكل حق حد 

يوسف: مرتبه طول الشهر 1800 

ادهم: تاخدهم و مش عايز اشوفك هنا تاني مفهوم

مجدي: حاضر مفهوم 

و تركهم و قالت 

فرح: ممكن تهدأ شوية 

ادهم: وانتي مالك

نظرت إليه وقالت

فرح بألم حاولت تخفيه: صح أنا فعلا مليش دعوة بلموضوع ده اتفلق بقا 

و تركت غرفة الاجتماع و ذهبت إلى مكتبها 

****

في مكتبها 

جلست و وضعت رأسها بين كفة يديها و ثم قالت

فرح:مش هتتغير يا ادهم

*****

عند ادهم 

ادهم: يلا كل واحد على مكتبه .... دعاء في أي شغل تاني 

دعاء: تقريرين بس و هخلصهم واديهم لحضرتك 

ادهم: ماشي بسرعة بقا 

دعاء: أمرك 

و كل واحد ذهب الى عمله 

****

و عند عمر 

دخل إلى مكتب فرح و قال

عمر: متزعليش هو بس لما حد بيخدعه بيتغير معاه 

فرح: بيخدعه؟ هههههههه 

عمر: احم أنا آسف عن اذنك 

و تركها و بكت فرح بحرقة و ثم مسحت دموعها و أكملت عملها و ثم أخذت ورق خاص بعمل ادهم و ثم جائت بكل شجاعتها و ذهبت إليه 

*****

في مكتب ادهم

و دخلت و قالت 

فرح:اتفضل ده الورق الي حضرتك طلبته من يومين أخذت فيه وقت لأن كان الشغل متلعبك بس دلوقتي حضرتك تقدر تعمل كل حاجة بهدوء 

ادهم: تمام شغلك خلاص خلص تقدري تروحي البيت دلوقتي تشوفي تعملي ايه و مش تنسى الساعة 4 عندي في البيت 

فرح: طيب تمام بس الساعة لسة 1 و نص 

ادهم: خلاص وانتي مبقاش ليكي لازمة في الشركة اتفضلي برة بقا 

فرح اقتربت منه و نظرت إلى عينيه و قالت

فرح: بعد كدة الزم حدودك معايا انا هنا بشتغل بشرفي و تعبي و لما تيجي تكلمني تكلمني باحترام 

و نظرت إليه باستحقار و خرجت و هو مصدوم و لم ينطق و قال

ادهم: من امتى يا فرح وانتي بتقولي كلمة في وشي اتغيرتي اوي

*****

و عند فرح 

خرجت و هي تبتسم بثقة و قوة و قالت دعاء: حصل ايه جوة 

فرح: حصل أن مبقاش في حاجة هتخوف فرح تاني 

دعاء: هو في ايه 

فرح: هعمل شوية مشاوير معلش يا دعاء انا هاجي البيت متاخر لأن هروح لحنين و ممكن اخد مالك معايا يلعب معاها ايه رايك 

دعاء: والله مش عارفة ادهم هيتقبل ده ولا لا

فرح: ههههه لا متخفيش هو بيحب الأطفال 

دعاء: ماشي ياستي 

فرح: يلا سلام 

دعاء: باي 

و ذهبت فرح إلى البيت

*****







عند فرح

ذهبت و أخذت مالك من جميلة و ذهبت إلى البيت و ابدلت ملابسها و لعبت مع مالك و

فرح: مالك

مالك: ايوة يا فيح 

فرح: ايه رايك تيجي انا و انت نلعب مع بنت جديدة و حلوة زيك كدة 

مالك: بث مث بحب العب مع بنات

فرح: لا دي كيوت خالص و هتحبها ها؟ 

مالك: ماثي لو هي حلوة زي فحح هلعب معاها

فرح: دي احلى من فرح مليون مرة 

مالك بحماس: بجد 

فرح: هههه اه بجد بس هنعمل مشوار قبل ما نروح 

مالك: ماثي 

فرح: يلا نقوم نلبس بقا 

مالك: يلا 

و أخذته و لبسته و نزلت 

و ذهبت إلى فيلا محمد و كان وقتها محمد في شركته و ليس في البيت 

****

وصلت فرح إلى الفيلا و

و عند بواب الفيلا الرئيسي يقول 

الحارس: فرح هانم ياااا حضرتك نورتي جدا 

فرح: بنورك يا فارس بابا جوة 

فارس: لا للأسف في الشغل بس هكلمه و أقوله حالا 

فرح: لا لا لا مش تقوله انا هخليهوله مفجأه 

فارس: تمام يافندم اتفضلي 

و دخلت فرح إلى داخل الفيلا و خبطت على باب الفيلا الثاني 

رنت فرح على الباب و فتحت لها الخدامة (تبع سيف) 

فرح بخفوت :انتي تبع سيف صح 

الخدامة: ايوة 

فرح: طب رحبي بيا الأول وبعدين نتكلم بس علشان محدش يشك

الخدامة: يا مرحب المراحب ست فرح جات يا بنات 

واحدة من الخدامة و تدعى سارة 

سارة: يا مرحب يا هانم والله اتوحشتك جوي 

(كانت تحب فرح شديدا ) 

فرح: وانتي كمان والله يا سارة 

سارة: اتفضلي اتفضلي 

و دخلت إلى البيت 

سارة: إلا مين الصغير ده 

فرح: أخو صاحبتي 

سارة: ده محمد بيه هيفرح جوي هجوله انك جيتي 

فرح: لا لا لا يا سارة انا هعمله مفجأه و قولي لكل الخدم اني مديلهم إجازة معادا سعاد هتبقى معايا بس علشان تساعدني اعمله حفلة صغيرة كدة 

سارة: ال تؤمريه يتنفذ حاضر 

فرح:و قولي بردو للحراس احنا نعرف نأمن نفسنا كويس 

سارة: أمرك 

و ذهبت سارة و فعلت ما قالت لها فرح 

و 

سارة: انا خلاص عملت الي عليا تؤمري بحاجة تاني 

فرح: لا يا حبيبتي شكرا 

سارة: سلام عليكو 

و ذهبت و أصبح الفيلا خالي ولا يوجد به أحد إلا فرح و سعاد 

فرح: بصي انا هديكي 1000 جنيه من عندي تمام وبعدين انا هدخل المكتب و انتي تحرسيني لو حد جه كدة ولا كدة و خدي مالك مني 

سعاد: حاضر 

مالك: فيح رايحة فين 

سعاد؛ايه رايك اعمل سندوتش شكولاتة 

مالك: ماثي بحب ثكولاتة 

سعاد: ماشي يا عثل انت يلا نروح نعمل 

مالك: ماثي 

فرح: متتاخريش 

و دخلت فرح المكتب و ذهبت إلى المكان و شالت البلاطة بتاعت الأرض ولم تجده و قالت: كنت حاسة انه هيغيرها 

و ثم دورت في كل المكتب و حاولت تفتح دورج في المكتب لكنها مقفول بلمفتاح ذهبت إلى المطبخ و جابت سكينة و حاولت فتحه و لم تجد شئ إلا مفتاح و بعد الأوراق و الصور و نظرت إلى الأوراق وجدت أن هذه أوراق عادي و ليست الورق الذي تريد ان تجده و دورت بكل المكتب و لم تجد شئ طلعت إلى غرفته دورت فيه و ايضا لم تجد و قالت

فرح: يبقا مفيش غير اوضتي 

و ذهبت إلى غرفتها و وجت الباب مغلق ندهت على سعاد و قالت

سعاد: ايوة يا هانم 

فرح: الباب مقفول تعرفي تجبيلي المفتاح 

سعاد: كل مفاتيح معايا معادا اوضة حضرتك مش عارفة ليه محمد بيه رفض يدهولي 

فرح و هي تتذكر و هي تفتح دورج الذي في المكتب وجدت مفتاح نزلت سريعا الى المكتب و فتحت الدورج و اخذت المفتاح و رجعت الى الغرفة و فتحته و قالت

فرح: طب روحي لمالك و مش تسبيه في كاميرات؟ 

سعاد؛ لا مش بيحط كاميرات 

فرح: طب ماشي روحي شوفيه 

و ذهبت سعاد إلى مالك لكي تلعب معه ولا تتركه وحده و دخلت فرح إلى داخل الغرفة و ظلت تبحث على الورق حتة لم تجد و ثم شعرت بليأس لكنها وجدت علبة حمراء ملتزق بجانب الدولاب من الداخل و اخذته و فتحته و بلفعل وجدت الاوراق و بعد صور والدتها أخذت الصور و الورق و وضعت كل حاجة مكانها كأن لم يدخلها أحد 

و خرجت 

*******

و نزلت 

و وجدت سعاد تلعب مع مالك أخذته منها و قالت

فرح: بصي انا هكلم سيف دلوقتي و هتيجي معايا و تهربي من القاهرة كلها و فورا 

سعاد: طب هلبس حضرتك و أجي معاكي 

فرح: بسرعة 

و بعد.خمس دقايق جائت سعاد و تحركوا فورا و ركبوا سيارة الأجرة 

*****

في السيارة

اتصلت فرح بسيف

" انا جبت الورق و الشغالة معايا لأن كدة خطر عليها "

" انا هحجزلها بيت و شغل في فرنسا و "تعالولي على نفس الكافيه "

"خمس دقايق و نكون هناك "

" اوك تمام "

و قفلت معه 

*****






و وصلوا إلى الكافيه و انتظروه و بعد 10 دقائق جاء سيف و 

فرح:اتفضل الورق اهو 

سيف:اوك اسف على التأخير كنت بعمل تذكرة و تأشيرة لسعاد 

سعاد: شكرا يا بيه 

سيف: هتسافري بعد ساعتين مش معاكي أي حاجة غير التذكرة و الباسبور و التأشيرة و كل حاجة تلزمك في باريس و عيشي حياتك وانتي مرتاحة

و طلعت فرح 100 جنيه و اعطتها لها 

سعاد اخذتهم و قالت

سعاد: تشكروا يا بيه 

سيف: جبتلك تاكسي دلوقتي هيوصلك المطار و في فرنسا هيشلوكي احلى شيل 

سعاد: تشكر يا باشا كتر خيرك 

و ذهبت 

سيف: اتفضلي 30000 جنيه بتوع حضرتك و بتشكرك جدا و خلاص شغلك كدة خلص 

فرح:طب ينفع طلب

سيف: طبعا 

فرح: هو دلوقتي سالت الخدامة و عرفت انه بقاله كتير مش دخل اوضتي و انا سبت كل حاجة زي ما هي و الحمدالله تمام و هو دلوقتي مش هيفكر في الورق و هيفكر في الصفقة بس اكيد في حد من الخدم هيقول اني جيت و ممكن يشك 

سيف: لا من الناحية دي اطمني و الورق جبنا بداله بس متزور و بعت حد يحطه 

فرح: طب انا سمعت انه 

سيف: انه اخد 10 مليون جنيه زيادة 

فرح: بظبط 

سيف: لأنه في الوقت ده تاجر في المخدرات بس بكمية قليلة 

فرح: طب مش قبضتوا عليه ليه 

سيف: كان بسرعة جدا معرفناش المكان بس اعرف واحد اشترك معاهم قبل كدة بس بطل لكن هو علشان حس بتأنيب ضمير قالنا كل حاجة و قولناله يرقبه و صور الوضع ده انا جبته بلفلوس بس قبل ما أخذ منه الفيديو بيوم اتقتل

فرح: ايييه

سيف: ايوة و تقريبا الناس إلي كان بيشتغل معاهم هما الي قتلوه 

فرح: متعرفش مين هما

سيف: لا معرفش و ثم تابع و قال بمرح 

سيف: مين العثل ده 

فرح: ههههه ده مالك أخو صاحبتي 

سيف: ربنا يخليهولها

ابتسمت فرح و قالت: شكرا يا سيف باشا انا هطر امشي بقا 

سيف: تمام شكرا ليكي مرة تانية 

فرح: الشكر لله 

و تركته و ذهبت إلى قصر ادهم


#استووووووووووووووووووووووووووب 

#وحنكمل_الحلقه_الجايه

  

         الفصل التاسع والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×